|

Gazlı diyet içeceklerde büyük tehlike

Bir araştırma, gazlı diyet içeceklerin büyük sağlık sorunlarına sebep olduğunu ortaya koydu

 

Diyet kola da masum değil

Uzmanlar, “Diyet içecekleri içenler kalori kaybediyor ama sağlıklarını tehlikeye sokuyor” uyarısı yaptı.

Boston ve Harvard Üniversitesi uzmanları, kalp derneği için, gazlı diyet içeceklerle ilgili olarak 3 bin 500 kişi üzerinde araştırma yaptı. Çalışma sonucunda, günde bir kutu gazlı diyet içeceklerden tüketen kişilerde obezite, kan şekeri, tansiyon gibi hastalıklardan bir ya da daha fazlasına yakalanma riskinin yüzde 50-60 arttığı görüldü. Gazlı içecekler kalp hastalığı riskini de iki kat artırıyor.

Dört yılda tamamlanan araştırmadaki sonuçlar şöyle oldu:

* Obezite riski yüzde 31 arttı .

* Kan şekerinin tehlikeli boyutlarda yükselme olasılığı yüzde 25 arttı .

* Kötü kolesterol HDL seviyesinin yükselme riski yüzde 32 arttı .

* Yüksek tansiyon riski arttı. Ancak bununla ilgili istatistiki bilgi edinilemedi.

Renklendirici de zararlı

Araştırmayı yürüten Doktor Ramachandran Vasan “İster gerçek, ister yapay tatlandırıcılı olsun gazlı içecekler kişinin daha fazla yemesine neden oluyor. Ayrıca yapay renklendiricilerin de vücutta iltihaba neden olarak damar hastalıklarını tetiklediğini düşünüyoruz. Ama bu konuda henüz detaylı bir çalışma yapmadık” dedi.

2008-02-07 www.sentezhaber.com

————————————————————————————————————

Obezite Cerrahisi, Mide Kelepçesi ve Balonu Hakkında Tüm
Sorularınızı Op Dr Murat Üstün Yanıtlıyor.

İsim (gerekli)

E-posta (gerekli)

Konu

İleti

 

Not : Gönderdiğiniz Mesaj, Gizlilik Çerçevesi İçerisinde Doktor Tarafından Okunup Cevaplanacaktır.

———————————————————————-————————————–

Bu Sayfa 0 Kez Ziyaret Edilmiştir.

Önemli Uyarı

Bu sayfaya Yapılan Yorumlar Ziyaretçinin Kendi Şahsi Görüşüdür.
Yazılan Yorumlardan aksaglik.com sitesi Hiçbir Şekilde Sorumlu Tutulamaz.

Kısa URL: http://www.aksaglik.com/?p=3106

Yazar . Aralık 28 2009. Kategori Basında Diyet. Bu yazıya eklenen yorumları RSS beslemesi üzerinden takit edebilirsiniz RSS 2.0. Yorum yazabilir veya geri izlemede bulunabilirsiniz.

Yorum Yazın

Site Ziyaretleri

Bugün : 73
On-Line :1

En Son Yorumlananlar

  • hüseyin: Anlattıklarına göre senin afakanın kalkmış. Afakanın ne olduğunu bilmeyebilirsin. Etrafındaki tanıdığın...
  • vermek istmiyorum: ben nedese çok korkyrum ve buna brtürlü cevap bulamadım bir şeyin üstüne tam gdcekken bir anda...
  • gülsün: mrb aynı ameliyatı bende oldum adana balcalı hastanesi ameliyatımı yapamadı ankaraya gittim. ve şuan patoloji...
  • Önder MANGA: hocam 3-4 yıl kadar önce sol kulak altında wartin tümör ameliyatı oldum.Yaklşık 1 yıldan bu yana sağ...
  • isim vermek istemiyorum: sayın prof.dr. mustafa faruk usta bey sizle ilgili bir yazıokudum gazetede penis protezi ile...
  • filiz: Hergün alzaimer tedavisi hakkında olumlu yazılar okuyorum, faka malesef hala bir sonuç yok.Alzaimer aşısı...

Facebook